Ini Bukan Merry Krismas



Selamat hari raya aidil fitri kepada semua yang baca blog aku..


Aku nak ucap kepada semua orang yang aku kenal tapi tak semua orang yang aku kenal baca blog aku. Itu masalahnya. Jadi aku akan berusaha untuk bagi semua orang yang kenal aku baca blog aku. Ok tak macam tu? Haha..


Aku nak tulis SMS raya kat setiap orang, habis la kredit aku kan.(berkira) nak bagi kad raya lagi la harapan. So aku tulis kat blog bagi korang semua baca. Tak ada alasan nak terasa-terasa bila aku tak wish. Sapa suruh tak baca blog aku kan? Haha..


Kesempatan ini aku ingin memohon maaf kepada semua orang. Minta halal segalanya. Kepada pembaca blog aku, minta maaf kalau aku ada terkasar tersalah bahasa selama aku menceburi bidang penulisan ni. Kalau kita nak settle belakang tabir, boleh inform aku. Hoho..


Fahmi: Tahun ni raya pakai jubah putih. Beraya di hospital ditemani buku-buku pelajaran. Whoa!!

Ini Bukan Merry Krismas



Selamat hari raya aidil fitri kepada semua yang baca blog aku..


Aku nak ucap kepada semua orang yang aku kenal tapi tak semua orang yang aku kenal baca blog aku. Itu masalahnya. Jadi aku akan berusaha untuk bagi semua orang yang kenal aku baca blog aku. Ok tak macam tu? Haha..


Aku nak tulis SMS raya kat setiap orang, habis la kredit aku kan.(berkira) nak bagi kad raya lagi la harapan. So aku tulis kat blog bagi korang semua baca. Tak ada alasan nak terasa-terasa bila aku tak wish. Sapa suruh tak baca blog aku kan? Haha..


Kesempatan ini aku ingin memohon maaf kepada semua orang. Minta halal segalanya. Kepada pembaca blog aku, minta maaf kalau aku ada terkasar tersalah bahasa selama aku menceburi bidang penulisan ni. Kalau kita nak settle belakang tabir, boleh inform aku. Hoho..


Fahmi: Tahun ni raya pakai jubah putih. Beraya di hospital ditemani buku-buku pelajaran. Whoa!!

Tujuan Dan Cita-Cita Seorang Blogger

Apa Tujuan Dan cita-cita aku Sebagai Seorang blogger??



Baru-baru ni aku berkesempatan berjumpa dan berbuka puasa bersama beberapa orang blogger di majlis berbuka puasa bersama Octove.Com. Aku sempat berbincang beberapa isu bersama mereka dan sudah pasti isu sekitar dunia blogging menjadi topik hangat.


Blogger sekarang biadap dan tidak jaga isu sensatif ketika menulis. Menulis apa yang tidak sepatutnya ditulis dan menjadi bahan bacaan orang ramai. Kutuk orang sana sini. Menghina individu mencaci organisasi. Blogger sekarang ramai yang tidak MATANG!!


Jom kita menilai kembali tujuan kita berblogging. Kita renung kembali apa kita inginkan dari setiap penulisan kita. Adakah ia membawa kepada kesan dan hasil yang baik atau sebaliknya. Jangan buang masa pembaca dengan membaca entry kita yang tidak berfaedah.


Allah firman,


"Telah berjaya orang beriman..mereka yang menjauhi perkara yang sia-sia"


Jangan sia-siakan waktu kita dengan benda yang sia-sia dan jangan sia-siakan waktu pembaca kita dengan benda yang sia-sia. Macam mana yang dimaksudkan dengan Perkara yang tidak sia-sia, tunggu entry aku yang akan datang.


Fahmi: Baru sampai perlis.. Penat driving.

Tujuan Dan Cita-Cita Seorang Blogger

Apa Tujuan Dan cita-cita aku Sebagai Seorang blogger??



Baru-baru ni aku berkesempatan berjumpa dan berbuka puasa bersama beberapa orang blogger di majlis berbuka puasa bersama Octove.Com. Aku sempat berbincang beberapa isu bersama mereka dan sudah pasti isu sekitar dunia blogging menjadi topik hangat.


Blogger sekarang biadap dan tidak jaga isu sensatif ketika menulis. Menulis apa yang tidak sepatutnya ditulis dan menjadi bahan bacaan orang ramai. Kutuk orang sana sini. Menghina individu mencaci organisasi. Blogger sekarang ramai yang tidak MATANG!!


Jom kita menilai kembali tujuan kita berblogging. Kita renung kembali apa kita inginkan dari setiap penulisan kita. Adakah ia membawa kepada kesan dan hasil yang baik atau sebaliknya. Jangan buang masa pembaca dengan membaca entry kita yang tidak berfaedah.


Allah firman,


"Telah berjaya orang beriman..mereka yang menjauhi perkara yang sia-sia"


Jangan sia-siakan waktu kita dengan benda yang sia-sia dan jangan sia-siakan waktu pembaca kita dengan benda yang sia-sia. Macam mana yang dimaksudkan dengan Perkara yang tidak sia-sia, tunggu entry aku yang akan datang.


Fahmi: Baru sampai perlis.. Penat driving.

Buka Puasa Dengan Makanan Halal

Kalau nak buka puasa dengan makanan halal, sudah pasti pilih masakan ibu. Tak ibu, masakan isteri. Itu sudah pasti halal. Ada ibu nak bagi anak makan sayur goreng pakai minyak babi? Haha.. Tapi hari ini aku nak cerita pasal buka puasa dengan makanan halal di restoran-restoran.


Sebenarnya hari ini aku dapat dua invitation untuk berbuka puasa..


1) Berbuka Puasa session with DiGi



Nuffnang ajak aku berbuka kat restoran ni (The Bee, Jaya One, Petaling Jaya) Yang hadir adalah blogger-blogger yang bertuah. Aku bertuah ke? haha..tak bertuah sebab..Nanti aku cerita. Ni aku letak satu gambar. Aku letak gambar signboard kedai cukup la eh? Haha






2) Berbuka puasa bersama Octove.Com


Aku juga dijemput untuk berbuka puasa bersama Octove.com di Hotel Flamingo, Ampang. Macam mana aku boleh dijemput, itu rahsia.(poyo jap) Haha.. Siapa yang bakal duduk semeja dengan aku dan berbual mesra dengan aku, aku tidak tahu. Yang pasti mereka yang dijemput ini adalah mereka yang bertuah. Kenapa?






Ini gambar hotel tu. Aku tak tahu betul atau tidak sebab aku main sambar je gambar ni kat google. Bertuah kan dapat buka puasa kat sini? Tapi aku dimaklumkan hanya berbuka puasa di restoran yang terdapat di dalam hotel ni. Dapat bau karpet hotel pun cukup la..Haha..


Insyaallah hari ini aku akan berbuka puasa bersama Octove.com. Bukan dengan Nuffnang dan Digi. Sebab apa? Sebab aku dah janji dengan Broframestone maka aku kena tunaikan janji aku. Dah tau kenapa aku tak bertuah kan? Haha..


Pesanan,


"Dan makanlah apa yang ada di bumi ini yang halal dan thaiyiba(baik)"


Fahmi: Aku tak tahu macam mana nak pergi ke ampang. Nak guna train tapi lepas event tu terus nak ke Kuala Selangor. Kena bawa kereta ke Kuala Selangor. Nak parking kat station mana eh?Huu..

Buka Puasa Dengan Makanan Halal

Kalau nak buka puasa dengan makanan halal, sudah pasti pilih masakan ibu. Tak ibu, masakan isteri. Itu sudah pasti halal. Ada ibu nak bagi anak makan sayur goreng pakai minyak babi? Haha.. Tapi hari ini aku nak cerita pasal buka puasa dengan makanan halal di restoran-restoran.


Sebenarnya hari ini aku dapat dua invitation untuk berbuka puasa..


1) Berbuka Puasa session with DiGi



Nuffnang ajak aku berbuka kat restoran ni (The Bee, Jaya One, Petaling Jaya) Yang hadir adalah blogger-blogger yang bertuah. Aku bertuah ke? haha..tak bertuah sebab..Nanti aku cerita. Ni aku letak satu gambar. Aku letak gambar signboard kedai cukup la eh? Haha






2) Berbuka puasa bersama Octove.Com


Aku juga dijemput untuk berbuka puasa bersama Octove.com di Hotel Flamingo, Ampang. Macam mana aku boleh dijemput, itu rahsia.(poyo jap) Haha.. Siapa yang bakal duduk semeja dengan aku dan berbual mesra dengan aku, aku tidak tahu. Yang pasti mereka yang dijemput ini adalah mereka yang bertuah. Kenapa?






Ini gambar hotel tu. Aku tak tahu betul atau tidak sebab aku main sambar je gambar ni kat google. Bertuah kan dapat buka puasa kat sini? Tapi aku dimaklumkan hanya berbuka puasa di restoran yang terdapat di dalam hotel ni. Dapat bau karpet hotel pun cukup la..Haha..


Insyaallah hari ini aku akan berbuka puasa bersama Octove.com. Bukan dengan Nuffnang dan Digi. Sebab apa? Sebab aku dah janji dengan Broframestone maka aku kena tunaikan janji aku. Dah tau kenapa aku tak bertuah kan? Haha..


Pesanan,


"Dan makanlah apa yang ada di bumi ini yang halal dan thaiyiba(baik)"


Fahmi: Aku tak tahu macam mana nak pergi ke ampang. Nak guna train tapi lepas event tu terus nak ke Kuala Selangor. Kena bawa kereta ke Kuala Selangor. Nak parking kat station mana eh?Huu..

Gambar Artis Pegang Anjing: Antara Ilmu,Iman dan Amal

Gambar artis pegang anjing? Aku tidak hairan langsung sebab jangan kan pegang anjing, gambar artis seksi, gambar artis bogel, gambar artis berkhalwat, gambar artis bercumbu,gambar artis beromen dan segala jenis gambar tak senonoh artis boleh keluar jadi isu.

Ini bukan entry nak bergossip pasal artis. Aku tak pernah tulis entry macam ni. Aku bukan nak hentam mana-mana pihak secara khusus. Tapi aku nak ambil isu ni untuk aku nak hentam semua orang termasuk aku. Haha..

Tak percaya ni bukan entry gossip? Baca dulu sampai habis..

Kenapa aku cakap aku tak hairan? Memang aku tak hairan langsung bahkan tak ada la aku nak kecoh sana sini ” apa kejadah artis Malaysia hari ni..” dan segala bagai. Benda besar pun dorang tak lepas, apatah lagi benda kecil-kecil yang jarang berlaku seperti bela anjing ni.

Aku ada komen kat blog Pembawa Wacana..

Kalau dah tak pakai tudung,kompem jahil iman rosak. Hukum yang jelas, pakai tudung pun tak dapat dilaksanakan apatah lagi kes yang jarang-jarang macam ni. Tidak ramai yang tau hukum berkaitan anjing ini tetapi aku rasa semua tahu yang pakai tudung ni wajib. Betul tak? So tidak pelik kalau orang yang tidak pakai tudung membela anjing. Boleh kaitkan macam ni tak?haha

Bagi aku kalau benda besar dan jelas seperti pakai tudung pun dorang tak boleh nak patuh, memang mimpi la benda macam ni dorang nak berhati-hati. Hukum pakai tudung dah tau jelas. Aku yakin setiap orang islam kat Malaysia ni tau hukum pakai tudung wajib. Tapi aku yakin tak semua orang islam di Malaysia tau hukum berkenaan anjing. Betul kan??

Kalau dah jahil, macam mana nak beramal kan? Main redah je buat semua benda. Nampak anjing comel sikit terus angkut buat binatang peliharaan. Jangan terkejut kalau lepas ni keluar gambar artis pegang Babi pulak. Sebab aku rasa babi pun comel. Haha..

Tapi kalau iman tidak ada, tidak guna juga ilmu itu sebab dia tak akan beramal. Mesti ada persoalan macam ni timbul kan ? Bagi aku, tuntut dulu ilmu sebab dari ilmu itu iman akan bercambah. Kalau tak ada ilmu pasal tuhan, macam mana nak kenal tuhan. Betul tak?

Kesimpulannya,

Tuntutlah ilmu kerana orang yang beramal tanpa ilmu itu SESAT !! Jika ilmu agama tidak penuh di dada, macam- macam boleh berlaku. Kalau aku cakap seorang imam telah didapati membela kacukan Babi dan Anjing yang mana keharamannya dua kali ganda di Kampung pisang, korang percaya tak? Tak mustahil kan? Segalanya mustahil dikala akhir zaman ni..

Fahmi: Ini hanya pendapat aku sahaja. Maaf kalau aku terlalu syadid, berkeras dalam hal begini.

Gambar Artis Pegang Anjing: Antara Ilmu,Iman dan Amal

Gambar artis pegang anjing? Aku tidak hairan langsung sebab jangan kan pegang anjing, gambar artis seksi, gambar artis bogel, gambar artis berkhalwat, gambar artis bercumbu,gambar artis beromen dan segala jenis gambar tak senonoh artis boleh keluar jadi isu.

Ini bukan entry nak bergossip pasal artis. Aku tak pernah tulis entry macam ni. Aku bukan nak hentam mana-mana pihak secara khusus. Tapi aku nak ambil isu ni untuk aku nak hentam semua orang termasuk aku. Haha..

Tak percaya ni bukan entry gossip? Baca dulu sampai habis..

Kenapa aku cakap aku tak hairan? Memang aku tak hairan langsung bahkan tak ada la aku nak kecoh sana sini ” apa kejadah artis Malaysia hari ni..” dan segala bagai. Benda besar pun dorang tak lepas, apatah lagi benda kecil-kecil yang jarang berlaku seperti bela anjing ni.

Aku ada komen kat blog Pembawa Wacana..

Kalau dah tak pakai tudung,kompem jahil iman rosak. Hukum yang jelas, pakai tudung pun tak dapat dilaksanakan apatah lagi kes yang jarang-jarang macam ni. Tidak ramai yang tau hukum berkaitan anjing ini tetapi aku rasa semua tahu yang pakai tudung ni wajib. Betul tak? So tidak pelik kalau orang yang tidak pakai tudung membela anjing. Boleh kaitkan macam ni tak?haha

Bagi aku kalau benda besar dan jelas seperti pakai tudung pun dorang tak boleh nak patuh, memang mimpi la benda macam ni dorang nak berhati-hati. Hukum pakai tudung dah tau jelas. Aku yakin setiap orang islam kat Malaysia ni tau hukum pakai tudung wajib. Tapi aku yakin tak semua orang islam di Malaysia tau hukum berkenaan anjing. Betul kan??

Kalau dah jahil, macam mana nak beramal kan? Main redah je buat semua benda. Nampak anjing comel sikit terus angkut buat binatang peliharaan. Jangan terkejut kalau lepas ni keluar gambar artis pegang Babi pulak. Sebab aku rasa babi pun comel. Haha..

Tapi kalau iman tidak ada, tidak guna juga ilmu itu sebab dia tak akan beramal. Mesti ada persoalan macam ni timbul kan ? Bagi aku, tuntut dulu ilmu sebab dari ilmu itu iman akan bercambah. Kalau tak ada ilmu pasal tuhan, macam mana nak kenal tuhan. Betul tak?

Kesimpulannya,

Tuntutlah ilmu kerana orang yang beramal tanpa ilmu itu SESAT !! Jika ilmu agama tidak penuh di dada, macam- macam boleh berlaku. Kalau aku cakap seorang imam telah didapati membela kacukan Babi dan Anjing yang mana keharamannya dua kali ganda di Kampung pisang, korang percaya tak? Tak mustahil kan? Segalanya mustahil dikala akhir zaman ni..

Fahmi: Ini hanya pendapat aku sahaja. Maaf kalau aku terlalu syadid, berkeras dalam hal begini.

EgoManiac



Ego,

Hampir sahaja dunia ini binasa kerana ego.

Ego,

Begitu ramai yang sesat kerana ia.

Ego,

Ramai juga yang membenci bermula dengannya.

Bagaimana aku juga tidak terlepas untuk punya sifat ini? Ohhh..Aku juga manusia. Manusia normal yang ada perasaan dan kesabaran. Mana mungkin aku bisa lari dari hakikat ini. Tiada siapa mungkin.

Aku tidak mahu segala yang indah menjadi tragedi berdarah. Jika bukan darah pada fizikal tapi tetap ada pada mental. Tidak terungkap pasti luka itu amat pedih pada emosional.

Aku kena tunduk. Aku kena melutut. Bukan aku melutut bukan pada tempatnya. Aku merendah pada tempatnya. Bukan siapa yang suruh tetapi Dia yang suruh. Aku bukan makhluk yang ego tidak mahu sujud meletakkan dahi ke bumi.

Rendah dan memberi. Itu aku patut semaikan. Perlukah kemenangan buat diri jika hanya meruntuhkan angan-angan orang lain? Aku tidak sanggup melihat orang merana kerana langkahku. Kadangnya puas itu tetap terasa, namun pada hari yang mendatang bagaimana? Sesal tidak terkata..

"The purpose of life is not to win. The purpose of life is to grow and to share.When you come to look back on all that you have done in life, you will get more satisfaction from pleasure you have brought into other people’s lives than you will from the times that you outdid and defeated them."

Rabbi Harold Kushner

Fahmi: Siapa yang nak dapat pahala sedeqah bulan pose ni? Meh kita tolong membe kita jap. Al kisah dia ni masuk contest. Keje dia ajak orang masuk Octove. Meh tolong Broframestone. Octove ni serius cantik menarik tertarik. Dah terpengaruh? Jom daftar ramai-ramai..Tekan SINI cepat!!! ahaha

EgoManiac



Ego,

Hampir sahaja dunia ini binasa kerana ego.

Ego,

Begitu ramai yang sesat kerana ia.

Ego,

Ramai juga yang membenci bermula dengannya.

Bagaimana aku juga tidak terlepas untuk punya sifat ini? Ohhh..Aku juga manusia. Manusia normal yang ada perasaan dan kesabaran. Mana mungkin aku bisa lari dari hakikat ini. Tiada siapa mungkin.

Aku tidak mahu segala yang indah menjadi tragedi berdarah. Jika bukan darah pada fizikal tapi tetap ada pada mental. Tidak terungkap pasti luka itu amat pedih pada emosional.

Aku kena tunduk. Aku kena melutut. Bukan aku melutut bukan pada tempatnya. Aku merendah pada tempatnya. Bukan siapa yang suruh tetapi Dia yang suruh. Aku bukan makhluk yang ego tidak mahu sujud meletakkan dahi ke bumi.

Rendah dan memberi. Itu aku patut semaikan. Perlukah kemenangan buat diri jika hanya meruntuhkan angan-angan orang lain? Aku tidak sanggup melihat orang merana kerana langkahku. Kadangnya puas itu tetap terasa, namun pada hari yang mendatang bagaimana? Sesal tidak terkata..

"The purpose of life is not to win. The purpose of life is to grow and to share.When you come to look back on all that you have done in life, you will get more satisfaction from pleasure you have brought into other people’s lives than you will from the times that you outdid and defeated them."

Rabbi Harold Kushner

Fahmi: Siapa yang nak dapat pahala sedeqah bulan pose ni? Meh kita tolong membe kita jap. Al kisah dia ni masuk contest. Keje dia ajak orang masuk Octove. Meh tolong Broframestone. Octove ni serius cantik menarik tertarik. Dah terpengaruh? Jom daftar ramai-ramai..Tekan SINI cepat!!! ahaha

Kelebihan Skim Cepat Kaya

Aku nak ajak join skim cepat kaya ke siap letak gambar duit bertimbun kat atas ni? Korang nak ke join kalau aku ajak? Haha..Ini bukan entry pasal skim cepat kaya. Bukan skim cepat kaya Pak man Telo, bukan juga Skim Cepat Kaya Ustaz Harun dan bukan juga Ustaz Fahmi. Haha..Eh..untuk entry ni aku rasa macam skim cepat kaya Ustaz Fahmi kot.Hoho..

Baru-baru ni banyak peristiwa yang membuatkan aku rasa nak jadi orang kaya. Nak ada duit berjuta-juta. Masuk majalah Forbes. Bergambar sebelah Dr Rozmey. Haha..

Yang terbaru,

Sebanyak seribu naskah Al-Quran telah sampai ke sekolah aku. Dalam jangkaan aku senaskah berharga RM60. Kalau seribu darab enam puluh berapa? RM 60000 beb.. Masalahnya Quran tu bukan guna duit sekolah. Ada Pakcik mana tah yang baik hati pergi sponsor. Kaya gila beb pakcik tu!!hoho

Yang pasal bangunan 4 tingkat tu, kalau korang tak baca lagi tekan SINI.

Kalau miskin papa kedana, korang boleh ke nak main sedekah-sedekah macam tu? Komfem la tak boleh. Kan2? Haha..

Allah ada cakap dalam Quran dia BELI dari orang mukmin diri mereka dan juga HARTA mereka dengan syurga. Kalau tak ada harta macam mana? Makan asap la kita..haha..

Pakcik tu kalau dia ikhlas maka dia telah masuk skim cepat kaya. Komfem-komfem dia kaya raya kat akhirat nanti. Setiap hari orang baca quran yang dia sedekah tu, berapa zillion pahala dia dapat. Betol tak??

Memang aku termotivasi untuk menjadi jutawan. Macam mana? Itu kena pandai..haha..

Fahmi: Jangan masuk skim cepat kaya ye. Menangis tak berlagu nanti. Tapi kan, ada blogger yang dah jadi jutawan kan? Aku bila lagi? Haha..

Kelebihan Skim Cepat Kaya

Aku nak ajak join skim cepat kaya ke siap letak gambar duit bertimbun kat atas ni? Korang nak ke join kalau aku ajak? Haha..Ini bukan entry pasal skim cepat kaya. Bukan skim cepat kaya Pak man Telo, bukan juga Skim Cepat Kaya Ustaz Harun dan bukan juga Ustaz Fahmi. Haha..Eh..untuk entry ni aku rasa macam skim cepat kaya Ustaz Fahmi kot.Hoho..

Baru-baru ni banyak peristiwa yang membuatkan aku rasa nak jadi orang kaya. Nak ada duit berjuta-juta. Masuk majalah Forbes. Bergambar sebelah Dr Rozmey. Haha..

Yang terbaru,

Sebanyak seribu naskah Al-Quran telah sampai ke sekolah aku. Dalam jangkaan aku senaskah berharga RM60. Kalau seribu darab enam puluh berapa? RM 60000 beb.. Masalahnya Quran tu bukan guna duit sekolah. Ada Pakcik mana tah yang baik hati pergi sponsor. Kaya gila beb pakcik tu!!hoho

Yang pasal bangunan 4 tingkat tu, kalau korang tak baca lagi tekan SINI.

Kalau miskin papa kedana, korang boleh ke nak main sedekah-sedekah macam tu? Komfem la tak boleh. Kan2? Haha..

Allah ada cakap dalam Quran dia BELI dari orang mukmin diri mereka dan juga HARTA mereka dengan syurga. Kalau tak ada harta macam mana? Makan asap la kita..haha..

Pakcik tu kalau dia ikhlas maka dia telah masuk skim cepat kaya. Komfem-komfem dia kaya raya kat akhirat nanti. Setiap hari orang baca quran yang dia sedekah tu, berapa zillion pahala dia dapat. Betol tak??

Memang aku termotivasi untuk menjadi jutawan. Macam mana? Itu kena pandai..haha..

Fahmi: Jangan masuk skim cepat kaya ye. Menangis tak berlagu nanti. Tapi kan, ada blogger yang dah jadi jutawan kan? Aku bila lagi? Haha..

Perempuan Tiga Seringgit



Peringatan untuk kita..


Cikgu aku cakap nak kahwin nanti jangan cari perempuan tiga seringgit. Aku pelik, apa maksud tiga seringgit? Aku tanya apa maksud dia cikgu.. Cikgu aku jawab kalau benda dah tiga seringgit bermaksud murah la kan? Aku terkedu..


Kalau ada perempuan datang nak mengorat kita, jangan ambil perempuan tu sebagai isteri. Dia bagi kita nota kuliah, bagi kita bunga, bagi kita kek dan sebagainya untuk nak ambil hati kita. Yang jenis-jenis macam ni jangan layan sebab tiga seringgit. Aku telan air liur..


Dia ada juga cakap kalau nak cari jangan cari yang jenis tenuk. Aku lagi la terkejut. Apa jenis punya istilah la ni...Aku tanya apa maksud tenuk tu. Dia cakap maksudnya kalau perempuan tu letak tangan dia dekat sebelah pipi maka dia kelihatan macam tenuk.Erkkk?? Ini bermaksud si perempuan tu makeup berlebihan. Letak bedak seinci nak bagi muka putih. Padahal hakikatnya kulit dia hitam atau kelabu.hoho..Maaf, aku betulkan istilah itu dari tenuk kepada zibra, sopan sikit la.Hehe..


Pesanan terakhir dia, kalau korang dah tak leh tahan sangat nak mengorat anak dara orang, ini ada satu tips. Kalau korang berjaya ambil hati seorang minah ni untuk nak buat isteri, padahal masa tu dia ada Boypren maka berwaspadalah. Korang berjaya memikat dia dalam pada dia sayang pada seseorang. Tidak mustahil dia akan terpikat pada laki lain sewaktu korang sudah berkahwin. Huuu...


Penutup yang tajam dari cikgu aku...


Perempuan tenuk untuk lelaki buaya, perempuan tiga seringgit untuk lelaki tiga seringgit dan perempuan bodoh untuk lelaki yang bodoh. Juga sebaliknya..


Selari dengan ayat Quran,


"lelaki baik untuk perempuan baik dan perempuan baik untuk lelaki baik"


Fahmi: Jangan marah cikgu aku kerana mungkin penyampaian dia agak kasar. Dia buat begitu untuk beri kesan yang mendalam kepada kitaorang. Jom jadi lelaki yang baik dan perempuan yang baik?


Siapa kenal Broframestone? Jom kita support dia untuk menang iPhone. Tekan SINI ramai2 jom..

Perempuan Tiga Seringgit



Peringatan untuk kita..


Cikgu aku cakap nak kahwin nanti jangan cari perempuan tiga seringgit. Aku pelik, apa maksud tiga seringgit? Aku tanya apa maksud dia cikgu.. Cikgu aku jawab kalau benda dah tiga seringgit bermaksud murah la kan? Aku terkedu..


Kalau ada perempuan datang nak mengorat kita, jangan ambil perempuan tu sebagai isteri. Dia bagi kita nota kuliah, bagi kita bunga, bagi kita kek dan sebagainya untuk nak ambil hati kita. Yang jenis-jenis macam ni jangan layan sebab tiga seringgit. Aku telan air liur..


Dia ada juga cakap kalau nak cari jangan cari yang jenis tenuk. Aku lagi la terkejut. Apa jenis punya istilah la ni...Aku tanya apa maksud tenuk tu. Dia cakap maksudnya kalau perempuan tu letak tangan dia dekat sebelah pipi maka dia kelihatan macam tenuk.Erkkk?? Ini bermaksud si perempuan tu makeup berlebihan. Letak bedak seinci nak bagi muka putih. Padahal hakikatnya kulit dia hitam atau kelabu.hoho..Maaf, aku betulkan istilah itu dari tenuk kepada zibra, sopan sikit la.Hehe..


Pesanan terakhir dia, kalau korang dah tak leh tahan sangat nak mengorat anak dara orang, ini ada satu tips. Kalau korang berjaya ambil hati seorang minah ni untuk nak buat isteri, padahal masa tu dia ada Boypren maka berwaspadalah. Korang berjaya memikat dia dalam pada dia sayang pada seseorang. Tidak mustahil dia akan terpikat pada laki lain sewaktu korang sudah berkahwin. Huuu...


Penutup yang tajam dari cikgu aku...


Perempuan tenuk untuk lelaki buaya, perempuan tiga seringgit untuk lelaki tiga seringgit dan perempuan bodoh untuk lelaki yang bodoh. Juga sebaliknya..


Selari dengan ayat Quran,


"lelaki baik untuk perempuan baik dan perempuan baik untuk lelaki baik"


Fahmi: Jangan marah cikgu aku kerana mungkin penyampaian dia agak kasar. Dia buat begitu untuk beri kesan yang mendalam kepada kitaorang. Jom jadi lelaki yang baik dan perempuan yang baik?


Siapa kenal Broframestone? Jom kita support dia untuk menang iPhone. Tekan SINI ramai2 jom..

Sebuah Wira Telah Dibakar: Adakah Rentetan Dari Rusuhan Di London?







Adakah orang Malaysia pun akan sama naik gila macam beruk-beruk yang sedang menggila di United Kingdom? Bakar rumah, rompak kedai, pukul orang tua, langgar anak orang dan macam-macam lagi. Semua sudah sedia maklum dengan rusuhan yang berlaku di UK. Sebelum kita pergi lebih jauh, jom kita dengar luahan perasaan dari seorang blogger yang mendapat tempias dari rusuhan di UK sana. Jom Baca ENTRY INI di Blog Pearloftheeyes.

(pemilik blog adalah seorang awek yang cun namun anda tidak dibenarkan mengorat si dia) hahaha..




Malam tadi aku tidur kat rumah pakcik aku. Lokasi perlu dirahsiakan demi keselamatan negara.(poyo jap) Nak dijadikan cerita, malam tadi pakcik aku ni risau dan gelisah memanjang. Risau pasal kereta yang aku bawak(perdana).


"Kereta bawak masuk parking kat dalam lah.."


"Malas la paklang,biar je kat luar tu. Tak ada apa-apa kot. Saya baca surah Al-baqarah hembus selamat la tu. Insyaallah.."
"Tak boleh!! Jom kita ubah kereta tu. Parking proper sikit. Taak selamat kat situ."


Oleh kerana aku merupakan seorang anak buah yang baik lagi mentaati nasihat orang tua, aku pun ubah kedudukan kereta aku tu. Nak dijadikan kisah....


Pukul 3 pagi..




Sebuah kereta proton wira telah dibakar. Dibakar ye. Bukan terbakar atau pun kereta itu membakar diri dia sendiri. Ini kes ada orang sengaja bakar kereta itu kerana kebakaran bermula dari bahagian belakang kereta. Adakah ada orang buat BBQ di situ?Motif masih dalam siasatan polis.


Pic 1: Dikatakan pembakaran itu dimulakan dari selipar itu.
Pic 2: Kereta sempat diselamatkan
Pic 3: Hanya bahagian belakang terbakar


Untuk pengetahuan, kereta yang dibakar itu ialah milik tok imam di surau berdekatan. Aku baru solat sebelah dia malam tadi. Tak pula aku terhidu bau kecelakaan ini dari dia, kalau aku dapat menghidu, pukul 3 pagi aku dah terpacak depan rumah dia nak tengok siapa yang nak bakar kereta dia.Whaahaa!!


Ini bukan cerita aku reka. Kita boleh ambil pengajaran dari kisah ini. Adakah punca semua ini kerana sakit mental? Jom baca penyelesaian di entry aku yang INI


Fahmi: Nasib baik aku dengar nasihat pakcik aku. Kalau tidak, mungkin Proton Perdana aku yang arwah pagi tadi.hoho..Namun persoalannya, adakah pakcik aku mempunyai kuasa luar biasa yang mampu menghidu perkara-perkara sebegini bakal berlaku?(penutup yang suspen) haha..




Sebuah Wira Telah Dibakar: Adakah Rentetan Dari Rusuhan Di London?







Adakah orang Malaysia pun akan sama naik gila macam beruk-beruk yang sedang menggila di United Kingdom? Bakar rumah, rompak kedai, pukul orang tua, langgar anak orang dan macam-macam lagi. Semua sudah sedia maklum dengan rusuhan yang berlaku di UK. Sebelum kita pergi lebih jauh, jom kita dengar luahan perasaan dari seorang blogger yang mendapat tempias dari rusuhan di UK sana. Jom Baca ENTRY INI di Blog Pearloftheeyes.

(pemilik blog adalah seorang awek yang cun namun anda tidak dibenarkan mengorat si dia) hahaha..




Malam tadi aku tidur kat rumah pakcik aku. Lokasi perlu dirahsiakan demi keselamatan negara.(poyo jap) Nak dijadikan cerita, malam tadi pakcik aku ni risau dan gelisah memanjang. Risau pasal kereta yang aku bawak(perdana).


"Kereta bawak masuk parking kat dalam lah.."


"Malas la paklang,biar je kat luar tu. Tak ada apa-apa kot. Saya baca surah Al-baqarah hembus selamat la tu. Insyaallah.."
"Tak boleh!! Jom kita ubah kereta tu. Parking proper sikit. Taak selamat kat situ."


Oleh kerana aku merupakan seorang anak buah yang baik lagi mentaati nasihat orang tua, aku pun ubah kedudukan kereta aku tu. Nak dijadikan kisah....


Pukul 3 pagi..




Sebuah kereta proton wira telah dibakar. Dibakar ye. Bukan terbakar atau pun kereta itu membakar diri dia sendiri. Ini kes ada orang sengaja bakar kereta itu kerana kebakaran bermula dari bahagian belakang kereta. Adakah ada orang buat BBQ di situ?Motif masih dalam siasatan polis.


Pic 1: Dikatakan pembakaran itu dimulakan dari selipar itu.
Pic 2: Kereta sempat diselamatkan
Pic 3: Hanya bahagian belakang terbakar


Untuk pengetahuan, kereta yang dibakar itu ialah milik tok imam di surau berdekatan. Aku baru solat sebelah dia malam tadi. Tak pula aku terhidu bau kecelakaan ini dari dia, kalau aku dapat menghidu, pukul 3 pagi aku dah terpacak depan rumah dia nak tengok siapa yang nak bakar kereta dia.Whaahaa!!


Ini bukan cerita aku reka. Kita boleh ambil pengajaran dari kisah ini. Adakah punca semua ini kerana sakit mental? Jom baca penyelesaian di entry aku yang INI


Fahmi: Nasib baik aku dengar nasihat pakcik aku. Kalau tidak, mungkin Proton Perdana aku yang arwah pagi tadi.hoho..Namun persoalannya, adakah pakcik aku mempunyai kuasa luar biasa yang mampu menghidu perkara-perkara sebegini bakal berlaku?(penutup yang suspen) haha..




Jawapan untuk Broframestone



Pantang di tegur, bapa sendiri di tetak mati.

Seorang lelaki berusia 33 tahun bertindak kejam dengan menetak bapa kandungnyanya sehingga mati.

Selain mencederakan ibunya dengan sebilah parang dalam kejadian di Kampung Pasir Puteh Mukim Tualak lewat petang semalam.

Tragedi berdarah kira-kira jam 7 malam itu,

Dikatakan bermula apabila suspek yang dipercayai mengalami masalah mental berang apabila tindakkanya memarahi anak saudaranya yang membuat bising ketika menunggu waktu berbuka puasa ditegur oleh bapanya yang berusia 60 tahun.

Berang dengan tindakan bapanya,

Suspek kemudian pergi mengambil parang di dapur rumah sebelum bertindak menetak kepala, tangan kanak dan kiri serta kaki kanan mangsa daripada paras buku lali sehingga putus.

Bicara Bro : Rasanya, terlalu ramai dalam masyarakat hari ini yang mengalamani masalah mental dan gangguan emosi yang melampau.

Mungkin perlu ada pihak yang perlu tampil ke hadapan untuk mengurangkan kes seperti ini.

Mereka perlukan terapi jiwa dan bukan di sumbatkan dalam Tanjung Rambutan atau Tampoi.

Tadi aku baca entry anak bunuh ayah ni kat blog Broframestone. Sebelum berakhir,dia ada cakap "Mungkin perlu ada pihak yang perlu tampil ke hadapan untuk mengurangkan kes seperti ini." Jadi aku pun terlintas nak buat entry ni...

Punca Masalah Mental

Seperti mana jasad kite perlu diberi makan setiap hari, begitu juga dengan rohani kite.. banyak yg mengabaikan makanan rohani, sehingga lama kelamaan dia menjadi makin jauh dengan Tuhan. Duniawi yang dikejar jadi kian jauh dan akhirnya kaki mula penat mengejar. Selalu gagal, tewas, tidak dapat apa yng diinginkan mengakibatkan tekanan dalam diri seseorang.. Lupa Tuhan. Lupa untuk mengadu kepada Tuhan, lupa untuk bertawakal dan berserah kepada Tuhan. Lupa untuk muhasabah diri.. Tekanan demi tekanan lalu mencetuskan mental illness..


Penyelesaian Mudah


Masalah ini boleh kita selesaikan dgn solat 5 waktu.. banyakkan selawat dan istighfar agar jiwa kita tenang dan pemaaaf.. kebanyakan antara kita alpa hingga lupa untuk solat semata mengejar duniawi semata.Kerana leka jiwa kita cepat resah,gelisah tak tenang... masa masalah datang cuma fikir benda bukan2...cuba bawa2 solat bermunajat,tadarus INSYAALLAH.... KETENANGAN JIWA MILIK KITA DAN AKAN TERHINDAR DARI BISIKAAN SYAITAN YG SENANTIASA INGIN MENYESATKAN KITA*amin


Fahmi Kata


Cuba kita cegah sebelum terkena. Jalan nak cegah senang sangat, kembali kepada Islam. Bukan tukarkan nama kepada nama yang lebih islamik. Bukan beli sejadah baru di rumah dan bukan juga meletakkan tasbih di dalam kereta kita semata-mata. Tetapi ayuh kita hayati Islam itu secara total. Islam sebagai JALAN HIDUP. The way of life~


Jawapan di atas aku copy paste dari iluvislam.com sebab aku malas nak menaip. Aku cari ayat yang sama dengan apa yang ada dalam kepala otak,aku copy. Haha..


P/s: Korang tak nak support aku untuk dapatkan iPhone 4 ke? Kalau sudi tekan SINI

Jawapan untuk Broframestone



Pantang di tegur, bapa sendiri di tetak mati.

Seorang lelaki berusia 33 tahun bertindak kejam dengan menetak bapa kandungnyanya sehingga mati.

Selain mencederakan ibunya dengan sebilah parang dalam kejadian di Kampung Pasir Puteh Mukim Tualak lewat petang semalam.

Tragedi berdarah kira-kira jam 7 malam itu,

Dikatakan bermula apabila suspek yang dipercayai mengalami masalah mental berang apabila tindakkanya memarahi anak saudaranya yang membuat bising ketika menunggu waktu berbuka puasa ditegur oleh bapanya yang berusia 60 tahun.

Berang dengan tindakan bapanya,

Suspek kemudian pergi mengambil parang di dapur rumah sebelum bertindak menetak kepala, tangan kanak dan kiri serta kaki kanan mangsa daripada paras buku lali sehingga putus.

Bicara Bro : Rasanya, terlalu ramai dalam masyarakat hari ini yang mengalamani masalah mental dan gangguan emosi yang melampau.

Mungkin perlu ada pihak yang perlu tampil ke hadapan untuk mengurangkan kes seperti ini.

Mereka perlukan terapi jiwa dan bukan di sumbatkan dalam Tanjung Rambutan atau Tampoi.

Tadi aku baca entry anak bunuh ayah ni kat blog Broframestone. Sebelum berakhir,dia ada cakap "Mungkin perlu ada pihak yang perlu tampil ke hadapan untuk mengurangkan kes seperti ini." Jadi aku pun terlintas nak buat entry ni...

Punca Masalah Mental

Seperti mana jasad kite perlu diberi makan setiap hari, begitu juga dengan rohani kite.. banyak yg mengabaikan makanan rohani, sehingga lama kelamaan dia menjadi makin jauh dengan Tuhan. Duniawi yang dikejar jadi kian jauh dan akhirnya kaki mula penat mengejar. Selalu gagal, tewas, tidak dapat apa yng diinginkan mengakibatkan tekanan dalam diri seseorang.. Lupa Tuhan. Lupa untuk mengadu kepada Tuhan, lupa untuk bertawakal dan berserah kepada Tuhan. Lupa untuk muhasabah diri.. Tekanan demi tekanan lalu mencetuskan mental illness..


Penyelesaian Mudah


Masalah ini boleh kita selesaikan dgn solat 5 waktu.. banyakkan selawat dan istighfar agar jiwa kita tenang dan pemaaaf.. kebanyakan antara kita alpa hingga lupa untuk solat semata mengejar duniawi semata.Kerana leka jiwa kita cepat resah,gelisah tak tenang... masa masalah datang cuma fikir benda bukan2...cuba bawa2 solat bermunajat,tadarus INSYAALLAH.... KETENANGAN JIWA MILIK KITA DAN AKAN TERHINDAR DARI BISIKAAN SYAITAN YG SENANTIASA INGIN MENYESATKAN KITA*amin


Fahmi Kata


Cuba kita cegah sebelum terkena. Jalan nak cegah senang sangat, kembali kepada Islam. Bukan tukarkan nama kepada nama yang lebih islamik. Bukan beli sejadah baru di rumah dan bukan juga meletakkan tasbih di dalam kereta kita semata-mata. Tetapi ayuh kita hayati Islam itu secara total. Islam sebagai JALAN HIDUP. The way of life~


Jawapan di atas aku copy paste dari iluvislam.com sebab aku malas nak menaip. Aku cari ayat yang sama dengan apa yang ada dalam kepala otak,aku copy. Haha..


P/s: Korang tak nak support aku untuk dapatkan iPhone 4 ke? Kalau sudi tekan SINI

Kearah Generasi Miskin Kufur




Aku nak jadi orang kaya. Duit aku ada berzillion zillion. Dalam tabung haji aku ada 5.4 billion. Dalam bank islam aku ada 4.5 billion. Kalau campur BSN, CIMB, Maybank dan semua bank yang ada kat dalam dunia ni, jumlah dia adalah 2.3 zillion.

Aku nak ada banyak tanah. Dekat putrajaya tu hampir separuh tanah aku. Masjid besi dengan masjid putrajaya tu sebenarnya dibina atas tanah aku. KLCC tu pun sama, tanah aku. Dekat Kedah 3/4 tanah sawah semuanya aku punya. Kelapa sawit yang luas-luas tanah tu Sime Darby beli kat aku.

Aku nak ada banyak rumah. Tak kiralah rumah apa. Rumah pangsa, rumah panjang, rumah pendek, rumah banglo, rumah semi-D sampailah kepada segala jenis rumah yang wujud kat dalam dunia ni. Ada sebijik istana kat setiap negara..Ermmm..Cukup la.

Kalau nak cerita pasal aset syarikat-syarikat aku pulak memang sampai esok pagi tak habis aku nak berhikayat kat sini. Setiap negara dah rasa tempias-tempias pengaruh syarikat aku. Sedangkan aset aku dekat Somalia pun dah dekat 10 billion apatah lagi dekat negara macam UK, US dan yang seangkatan dengannya. Malas la nak cerita kan..

Mata duitan? Mata perumahan? Mata tanahan? Mata Asetan? haaa...Mata apa lagi nak label kat dahi aku ni? Sila-sila dengan segala hormatnya. Hahahaha...

Duniawi gila la kalau fikir macam kat atas tu kan? Apa? Ingat dunia ni selama-lamanya ke? tapi dengan tenangnya aku masih tetap dengan pendirian dan angan-angan aku kat atas tu. Siapa nak ikut aku, jom teruskan membaca. Kita tengok apa disebalik angan-angan tu.

Nabi pernah cakap kemiskinan ni membawa kepada kekufuran. Macam mana boleh jadi macam tu kan?

Cuba korang bayangkan korang jadi orang miskin. Korang nak makan pun susah. Memang serba kekuranganlah. Tiba-tiba datang bantuan dari badan yang ingin membantu. Dan bila dia dah bantu kita,kita kenalah sokong dia. Tapi apa akan berlaku kalau orang yang kita terpaksa sokong tu golongan yang terpesong dari islam?? Tapi kalau kita tak sokong, dia nak bagi kita bantuan lagi ke? Pening-pening...

Sebagai contoh macam Surat khabar hari ni pasal kisah ibu tunggal yang dapat bantuan dari pihak kristian. Nasib baik dia tak terpengaruh dengan agenda gereja tu. Tapi bro, tu baru berita pasal seorang ibu tunggal. Kita tak tahu berapa ramai yang dah tergugat dan terpesong dah. Betul tak??

Kalau jadi orang yang berharta??

"Oleh kerana saya dapat projek besar kat negeri ni jadi saya rasa nak wakafkan bangunan 4 tingkat kat atas tanah ini untuk kegunaan sekolah. Boleh??"

Ini kisah benar ye. Memang ada orang yang macam ni. Aku pun terkejut. Selamba dia je nak sumbang bangunan 4 tingkat. Bukan seringgit dua beb. Mana mainn...

Kesimpulannya: Berusahalah wahai ummat islam untuk memajukan diri. Dunia adalah ladang akhirat. Kalau kita papa di dunia apa kita mahu tanam di dunia ini untuk akhirat kita? Ini untuk perbincangan skop amal jariah sahaja.

Fahmi: Mimpi besar,rumah besar,amal besar,pahala besar, syurga besar. Namun..isteri ramping dan begitu juga bidadari-bidadari yang sedang menunggu di sana..Whaahaa!!

Kearah Generasi Miskin Kufur




Aku nak jadi orang kaya. Duit aku ada berzillion zillion. Dalam tabung haji aku ada 5.4 billion. Dalam bank islam aku ada 4.5 billion. Kalau campur BSN, CIMB, Maybank dan semua bank yang ada kat dalam dunia ni, jumlah dia adalah 2.3 zillion.

Aku nak ada banyak tanah. Dekat putrajaya tu hampir separuh tanah aku. Masjid besi dengan masjid putrajaya tu sebenarnya dibina atas tanah aku. KLCC tu pun sama, tanah aku. Dekat Kedah 3/4 tanah sawah semuanya aku punya. Kelapa sawit yang luas-luas tanah tu Sime Darby beli kat aku.

Aku nak ada banyak rumah. Tak kiralah rumah apa. Rumah pangsa, rumah panjang, rumah pendek, rumah banglo, rumah semi-D sampailah kepada segala jenis rumah yang wujud kat dalam dunia ni. Ada sebijik istana kat setiap negara..Ermmm..Cukup la.

Kalau nak cerita pasal aset syarikat-syarikat aku pulak memang sampai esok pagi tak habis aku nak berhikayat kat sini. Setiap negara dah rasa tempias-tempias pengaruh syarikat aku. Sedangkan aset aku dekat Somalia pun dah dekat 10 billion apatah lagi dekat negara macam UK, US dan yang seangkatan dengannya. Malas la nak cerita kan..

Mata duitan? Mata perumahan? Mata tanahan? Mata Asetan? haaa...Mata apa lagi nak label kat dahi aku ni? Sila-sila dengan segala hormatnya. Hahahaha...

Duniawi gila la kalau fikir macam kat atas tu kan? Apa? Ingat dunia ni selama-lamanya ke? tapi dengan tenangnya aku masih tetap dengan pendirian dan angan-angan aku kat atas tu. Siapa nak ikut aku, jom teruskan membaca. Kita tengok apa disebalik angan-angan tu.

Nabi pernah cakap kemiskinan ni membawa kepada kekufuran. Macam mana boleh jadi macam tu kan?

Cuba korang bayangkan korang jadi orang miskin. Korang nak makan pun susah. Memang serba kekuranganlah. Tiba-tiba datang bantuan dari badan yang ingin membantu. Dan bila dia dah bantu kita,kita kenalah sokong dia. Tapi apa akan berlaku kalau orang yang kita terpaksa sokong tu golongan yang terpesong dari islam?? Tapi kalau kita tak sokong, dia nak bagi kita bantuan lagi ke? Pening-pening...

Sebagai contoh macam Surat khabar hari ni pasal kisah ibu tunggal yang dapat bantuan dari pihak kristian. Nasib baik dia tak terpengaruh dengan agenda gereja tu. Tapi bro, tu baru berita pasal seorang ibu tunggal. Kita tak tahu berapa ramai yang dah tergugat dan terpesong dah. Betul tak??

Kalau jadi orang yang berharta??

"Oleh kerana saya dapat projek besar kat negeri ni jadi saya rasa nak wakafkan bangunan 4 tingkat kat atas tanah ini untuk kegunaan sekolah. Boleh??"

Ini kisah benar ye. Memang ada orang yang macam ni. Aku pun terkejut. Selamba dia je nak sumbang bangunan 4 tingkat. Bukan seringgit dua beb. Mana mainn...

Kesimpulannya: Berusahalah wahai ummat islam untuk memajukan diri. Dunia adalah ladang akhirat. Kalau kita papa di dunia apa kita mahu tanam di dunia ini untuk akhirat kita? Ini untuk perbincangan skop amal jariah sahaja.

Fahmi: Mimpi besar,rumah besar,amal besar,pahala besar, syurga besar. Namun..isteri ramping dan begitu juga bidadari-bidadari yang sedang menunggu di sana..Whaahaa!!

iPhone 4 from Octove.Com


Korang dah ada account Octove.com ni?? Belum ada lagi?? Kalau belum ada meh klik Join Octove untuk nak buka account baru.

Kenapa aku ajak korang? Sebab benda ni best dan ,menarik. Orang tanya aku apa kejadah benda alah ni. Aku jawab la macam FB tapi versi Malaysia. Betul atau tidak maklumat yang aku sampaikan ni pun aku tak tahu. Hoho

Tapi serius aku cakap benda ni menarik. Aku tau benda ni dari Blog Broframestone. Oleh kerana aku rasa bertanggung jawab maka aku pun ajak korang semua untuk join benda ni jugak. JOm sertai ramai-ramai...

Octove.com ni ada menganjurkan contest. Jadi untuk pertama kalinya aku pun join la contest ni. Sebab apa? Sebab hadiah dia iPhone 4 Bebbb... Korang nak? Kalau nak kena la join contest tu dulu. Ok aku bagi sifir dia ye..

1) Join Octove
2) Add aku dulu sebelum apa-apa.Haha
3) Join la contest tu

Senang kan? Kalau senang, meh support aku. Kalau aku dapat iPhone 4 leh la aku call korang setiap hari.Wahaa!!

Kepada Broframestone: Bagi aku lah iPhone ni. Aku tak ada htc desire.hahaha

iPhone 4 from Octove.Com


Korang dah ada account Octove.com ni?? Belum ada lagi?? Kalau belum ada meh klik Join Octove untuk nak buka account baru.

Kenapa aku ajak korang? Sebab benda ni best dan ,menarik. Orang tanya aku apa kejadah benda alah ni. Aku jawab la macam FB tapi versi Malaysia. Betul atau tidak maklumat yang aku sampaikan ni pun aku tak tahu. Hoho

Tapi serius aku cakap benda ni menarik. Aku tau benda ni dari Blog Broframestone. Oleh kerana aku rasa bertanggung jawab maka aku pun ajak korang semua untuk join benda ni jugak. JOm sertai ramai-ramai...

Octove.com ni ada menganjurkan contest. Jadi untuk pertama kalinya aku pun join la contest ni. Sebab apa? Sebab hadiah dia iPhone 4 Bebbb... Korang nak? Kalau nak kena la join contest tu dulu. Ok aku bagi sifir dia ye..

1) Join Octove
2) Add aku dulu sebelum apa-apa.Haha
3) Join la contest tu

Senang kan? Kalau senang, meh support aku. Kalau aku dapat iPhone 4 leh la aku call korang setiap hari.Wahaa!!

Kepada Broframestone: Bagi aku lah iPhone ni. Aku tak ada htc desire.hahaha

Melayu Yang Bodoh!!!


Pada suatu pagi..

Datang seorang budak lepasan SPM. Dia ni tengah tunggu result. Bosan punya pasal dia pun jalan-jalan pusing dekat kampung dia. Tiba-tiba dia sampai kat satu bengkel kereta ni. Oleh kerana tak ada kerja maka dia pun duduk kat bengkel tu. Macam best la pulak tengok orang ketuk-ketuk, cabut sana cabut sini alat-alat kereta. Punya la khusyuk dia memerhati tiba tiba...

Pomenman: Adik tengok apa? Berminat ke?

SPMman: Tengok abang tu tengah main-main sparepart kete. Macam bestt jeee...

Pomenman: Adik kalau berminat abang boleh bagi keje kat sini. Keje senang je dik, basuh alat-alat yang abang tu tengah dok main-main. Gaji abang bayar, jangan risau. Nak?

Maka bekerjalah mamat ni. Namun tidak lama. Pada suatu hari...

AYAHspm: Apa kau buat kat sini ha??

SPMman:Keje la bah. Man boring la dok kat rumah tu.

AYAHspm: dah2, kau balik rumah sekarang. Buat apa kerja kotor-kotor macam ni. Macamlah aku tak boleh nak bagi duit kat kau...

Di tempat yang sama pada waktu yang berlainan...

ApekMan: Tauke, bagi ini budak buat kija sini boleh dak? Dia talak ada keja mau buat di lumah. Saya hanta dia sini bagi tolong kamu buat kija-kija kat bengkel ni. Aja la dia apa yang patot.

Pomenman:Boleh-boleh. Tak ada masalah. Lagi pun kitaorang tak cukup pekerja ni...

Apekman: Ni ada duit sikit untuk lu. Telima kasih manyak sudi telima anak saya kija sini. Tolong lah ajar dia apa yang patut.

Tamat~

Ini bukan entry mahu bantai mana-mana bangsa atau agama beb. Untuk pengetahuan cerita kat atas ni KISAH BENAR. Aku dengar dari sumber yang memang boleh dipercayai lah. Buka kaki samun kaki rasuah atau kaki penipu yang sampaikan cerita ni kat aku tapi seorang yang sangat boleh dipercayai.

Tapi kisah apa cerita kat atas ni betul atau tidak kan? Yang penting pengajaran yang kita boleh ambil dari cerita kat atas ni. Jangan lepas baca cerita ni nak bantai aku pulak. Jangan jadi BODOH ok? Haha..

Pengajaran dia apa? Tak kan la aku asyik nak tolong suapkan nasi kat mulut korang? Nak mandikan, nak tukar pampers semua kejadah? Cuba la berdikari sikit. Fikir-fikir dan renungkanlah. Aku yakin pembaca blog aku ni pakai processor yang laju2 belaka. i-7 semua kan? Ke ada yang lembab kat sini? Haha..

Majulah Melayu untuk negara.

Jom pergi SHOPPING?

Melayu sepakat Islam Berdaulat~

Melayu Yang Bodoh!!!


Pada suatu pagi..

Datang seorang budak lepasan SPM. Dia ni tengah tunggu result. Bosan punya pasal dia pun jalan-jalan pusing dekat kampung dia. Tiba-tiba dia sampai kat satu bengkel kereta ni. Oleh kerana tak ada kerja maka dia pun duduk kat bengkel tu. Macam best la pulak tengok orang ketuk-ketuk, cabut sana cabut sini alat-alat kereta. Punya la khusyuk dia memerhati tiba tiba...

Pomenman: Adik tengok apa? Berminat ke?

SPMman: Tengok abang tu tengah main-main sparepart kete. Macam bestt jeee...

Pomenman: Adik kalau berminat abang boleh bagi keje kat sini. Keje senang je dik, basuh alat-alat yang abang tu tengah dok main-main. Gaji abang bayar, jangan risau. Nak?

Maka bekerjalah mamat ni. Namun tidak lama. Pada suatu hari...

AYAHspm: Apa kau buat kat sini ha??

SPMman:Keje la bah. Man boring la dok kat rumah tu.

AYAHspm: dah2, kau balik rumah sekarang. Buat apa kerja kotor-kotor macam ni. Macamlah aku tak boleh nak bagi duit kat kau...

Di tempat yang sama pada waktu yang berlainan...

ApekMan: Tauke, bagi ini budak buat kija sini boleh dak? Dia talak ada keja mau buat di lumah. Saya hanta dia sini bagi tolong kamu buat kija-kija kat bengkel ni. Aja la dia apa yang patot.

Pomenman:Boleh-boleh. Tak ada masalah. Lagi pun kitaorang tak cukup pekerja ni...

Apekman: Ni ada duit sikit untuk lu. Telima kasih manyak sudi telima anak saya kija sini. Tolong lah ajar dia apa yang patut.

Tamat~

Ini bukan entry mahu bantai mana-mana bangsa atau agama beb. Untuk pengetahuan cerita kat atas ni KISAH BENAR. Aku dengar dari sumber yang memang boleh dipercayai lah. Buka kaki samun kaki rasuah atau kaki penipu yang sampaikan cerita ni kat aku tapi seorang yang sangat boleh dipercayai.

Tapi kisah apa cerita kat atas ni betul atau tidak kan? Yang penting pengajaran yang kita boleh ambil dari cerita kat atas ni. Jangan lepas baca cerita ni nak bantai aku pulak. Jangan jadi BODOH ok? Haha..

Pengajaran dia apa? Tak kan la aku asyik nak tolong suapkan nasi kat mulut korang? Nak mandikan, nak tukar pampers semua kejadah? Cuba la berdikari sikit. Fikir-fikir dan renungkanlah. Aku yakin pembaca blog aku ni pakai processor yang laju2 belaka. i-7 semua kan? Ke ada yang lembab kat sini? Haha..

Majulah Melayu untuk negara.

Jom pergi SHOPPING?

Melayu sepakat Islam Berdaulat~

[Segmen] Blogger Semarakkan Ramadhan (BSR)


Dari melayan blogging mengurangkan pahala di bulan Ramadhan Mubarak ini, saya dengan rendah dirinya mengajak kalian semua untuk join [segmen] Blogger Semarakkan Ramadhan (BSR).

Syarat-syaratnya :
1. Letak gambar diatas dan linkkan ke post ini. Tajuk segmen seperti tajuk post ini.
2. Lika Fan Page [muazfaris.com] > Klik SINI.
3. Post untuk menjawab persoalan > bila orang tanya "Ramadhan Karim", kita nak bagi jawapan apa..?
4. Siap, letak link di ruangan komen.
http://www.muazfaris.com/

Manfaat :
1. Masa inilah kita nak ucapkan "Ramadhan Karim".
2. Menambah 'semangat' di bulan Mulia ini.
3. Menambah follower dan kenalan di bulan ini.

Jawapan: Apa la senang sangat soalan tu? Tak mencabar langsung. Haha..Jawab la "ALLAHU AKRAM"
Betul kan? Meh la sini hadiah..haha..

Fahmi: Antara Trial dan Ibadah Ramadhan..Penattt..huhu

[Segmen] Blogger Semarakkan Ramadhan (BSR)


Dari melayan blogging mengurangkan pahala di bulan Ramadhan Mubarak ini, saya dengan rendah dirinya mengajak kalian semua untuk join [segmen] Blogger Semarakkan Ramadhan (BSR).

Syarat-syaratnya :
1. Letak gambar diatas dan linkkan ke post ini. Tajuk segmen seperti tajuk post ini.
2. Lika Fan Page [muazfaris.com] > Klik SINI.
3. Post untuk menjawab persoalan > bila orang tanya "Ramadhan Karim", kita nak bagi jawapan apa..?
4. Siap, letak link di ruangan komen.
http://www.muazfaris.com/

Manfaat :
1. Masa inilah kita nak ucapkan "Ramadhan Karim".
2. Menambah 'semangat' di bulan Mulia ini.
3. Menambah follower dan kenalan di bulan ini.

Jawapan: Apa la senang sangat soalan tu? Tak mencabar langsung. Haha..Jawab la "ALLAHU AKRAM"
Betul kan? Meh la sini hadiah..haha..

Fahmi: Antara Trial dan Ibadah Ramadhan..Penattt..huhu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...