Pemergian ditangisi...


"Fahmi, ble kau nak update niii...."

"Mana kau menghilang fahmi oiii..."

"Lamanya tak updateee....."

Ada orang tunggu entry aku ke? Ataupun tunggu tuan blog ni nak ajak date? Haaa..biar aku perasan sorang-sorang yang rupa-rupanya aku ni ada peminat jugak. Selama ni aku ingat blog aku ni tak ada pembaca..Shuu~ angin lalu, angin je lalu sebab tak ada orang lalu..Rupa-rupanya ada pembaca juga..Alhamdulillah..Terima kasih siapa yang baca blog buruk aku ni..haha..

Kenapa lama aku menghilang? dah hampir tiga minggu aku tak update blog aku ni..Tadi aku tanya kat SB,apa faktor-faktor yang menyebabkan sesebuah blog tak terupdate...Ada yang jawab EXAM, MASA, Tak ada Idea...Tapi semua yang mereka sebut tak termasuk dalam checklist aku...Aku tak update sebab aku SAKIT..(Bukan menagih simpati ok!!)

Aku bukan dapat apa-apa cancer. bahkan bukan juga masalah prostate..Haha..tapi ada la satu sakit ni yang menyebabkan aku kena pergi hospital.Masa yang sepatutnya aku guna untuk update terpaksa aku guna untuk pergi hospital..sadis sungguh..huuu..

Semua benda yang berlaku ada hikmahnya.....

Mungkin aku sakit ni sebab Dia nak suruh aku duduk diam-diam baca buku. Ready untuk SPM. Kalau sihat, ada la nak main itu, main ini semua benda nak main. Maka aku duduk diam-diam buat buku jadi kawan. Hikmahnya...Lahirlah seorang insan yang pandai dan cerdik bernama Fahmi...Tadaa...(perasan jap)

Memang semua benda ada hikmahnya...

Mungkin kalau aku tak sakit dan aku mengadap laptop..benda-benda yang tak sepatutnya berlaku..Tengok blue ke..Hahaha...Ataupun nak lagi ekstrem, mungkin laptop meletup dan aku mati hangus. Tak sempat aku nak kumpul amal banyak-banyak. Kesian kan? Haha..

Percayalah semua benda ada hikmahnya....

Bagi yang telah berusaha sungguh-sungguh untuk SPM tapi tak dapat result seperti yang diinginkan maka bersabarlah..Ada hikmahnya tu..Mungkin Dia tak nak bagi kita dapat scholarship dan pergi belajar jauh-jauh kat UK ke, US ke...Sebab apa? Mana tahu kalau korang pergi sana terus hanyut...Balik2 rambut dah macam serai (tajam keatas yang mampu membunuh) dan warna macam bunga api Tahun Baru..Dara entah melayang kemana..teruna entah menusuk dalam apa...Haha..Betul kan apa aku cakap ni?

Cukup sekadar ini...Sentiasa optimis, sentiasa positif..Teruskan hidup walau ada apa kat depan. Sebab semua yang bakal kita lalui adalah manis-manis belaka..Kadang-kadang yang pahit boleh jadi manis kan??

Mood: Bahana bola baling yang menimpa...huuuu..


Comments
12 Comments

12 comments:

  1. fahmiiiiiiii akhirnya kau kembali..hahaha..eh ko sakit ke??huhuhu kasihannn

    ReplyDelete
  2. bunyi macam ada orang rindu je..hahaha

    ReplyDelete
  3. org feymes da kembaliiii.. hahahahah

    alaaa, sakit eh? jgn lupa makan ubat k.. hahahha

    ReplyDelete
  4. jackie...kau memang nak kena!!hahaha

    ReplyDelete
  5. haah..semua ada hikmah..
    moga cpt sembuh..amin..
    pastu exam elok elok =)

    ReplyDelete
  6. yer betul..setiap yg berlaku da hikmah nya..
    sabar ae.. ^^~

    ReplyDelete
  7. cepat sembuh k fahmi..makan ubat..woot2 (^_^)

    ReplyDelete
  8. padan muka...
    kan kaki dah sakit...
    tiap2 ari aku tgk ang solat,,
    dowk atas krusi jep.
    dh mcm orang tua..
    :PPPPPPP
    aku wndu blog buruk nie.......

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...