Tips Untuk Usahawan Kecil

Tips Untuk Usahawan Kecil


Bagaimana ingin menjadi usahawan, Tips menjadi usahawan berjaya, usahawan kecil, tips usawahan kecil, cara menjadi usahawan, usahawan online


Tip-tip Usahawan Kecil | Insyaallah saya akan kongsikan beberapa Tips untuk Usahawan kecil pada hari ini berikutan penyertaan saya dalam contest SEO yang telah dianjurkan oleh blog Usahawankecil.com. Ini merupakan kali pertama saya menyertai contest sebegini. Mungkin juga saya tertarik untuk menyertai kerana saya juga merupakan usahawan kecil online. Yeehaaa!



Niat usahawan kerana Allah

Perkara paling asas dalam kehidupan kita sebagai hamba Allah ialah NIAT! Niatkan segala perbuatan kita untuk mencapai keredhaan Allah. Niatkan langkah kita untuk menjadi usahawan kecil ini kerana Allah. Niatkan dengan kita melakukan perniagaan ini dan apabila kita berduit maka kita akan sumbangkan ke jalan Allah. Insyaallah jalan kita akan dipermudahkan olehNya kerana Allah telah berjanji bahawa siapa yang membantu agamaNya,maka Allah akan bantu urusan hambaNya. Tak percaya? Cubalah!


Target dan Rancang

Anda perlulah meletakkan target yang jelas untuk dicapai. Setelah mempunyai target yang jelas maka mulalah menyusun strategy dan perancangan untuk mencapai target tersebut. Tidak guna ada target namun tidak melakukan peracangan yang rapi. Pastikan target anda itu jelas dan specific supaya gerak kerja anda juga tersusun dan padu. Setelah anda merancang dan usaha, maka letakkan tawakal 100% kepada Allah s.w.t.

Ilmu dan Tip-tip usahawan

Jangan menjadi orang buta yang teraba-raba sepanjang perjalanan. Persiapkan diri anda dengan ilmu yang mencukupi untuk melangkah ke gerbang keusahawanan ini. Laburkan sedikit duit untuk menghadiri seminar-seminar yang berbincang mengenai ilmu-ilmu keusahawanan. Dengan ilmu, anda akan melangkah dengan lebih yakin bahkan dengan penuh bergaya dan macho. Whoaaa!

Bagaimana ingin menjadi usahawan, Tips menjadi usahawan berjaya, usahawan kecil, tips usawahan kecil, cara menjadi usahawan, usahawan online


Last but not least, berdoalah dan mohon bantuan dari Allah s.w.t. Jaga hubungan kita dengan Sang pemberi rezeki. Siapalah kita tanpa Dia. 

Ayuh menjadi usahawan kecil yang bertaqwa!

Semoga entry saya ini bermanfaat buat anda semua. Jom sertai contest awesome  Peraduan Keyword ContestUsahawan Kecil #1 2013.

*Anda ada pengalaman ataupun tip-tip usahawan yang berguna? Jangan kedekut untuk kongsikan diruang komen. Sumbangan anda PASTI diganjari oleh Allah s.w.t






Comments
5 Comments

5 comments:

  1. Tq sbb sudi singgah blog picisan muja. Muja bukan usahawan pn.. Saje nk join.. Hehe

    ReplyDelete
  2. antara entry terbaik.. tip usahawan kecil yg bgus

    ReplyDelete
  3. Selain kita tahu target market kita, kita perlu tahu pesaing kita, yakin pada produk kita, sabar, jangan cepat putus asa dan selalulah bersedekah kerana rezeki tu datangnya dari ALLAH. Wallahualam....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...