Aku ada Kanser Prostat????

"Hang tau dak sepupu hang kat hujung kampung tu dah mati?"

"Mati pasai pa?"

"Stroke.Dia tak jaga darah tinggi dia."

Selamat petang semua pembaca. Korang makan apa tengah hari tadi? ni entry santai2 je. Aku nak buat pesanan penaja kat sini. Juga pesanan buat diri aku. Aku nak nasihat diri aku ni tentang pemakanan. Al maklumlah aku ni seorang yang gemok. Aku ni bab makanan susah nak jaga. Masalah betul!

Makanan ni kena jaga. Lagi-lagi kepada kita blogger2 yang selalu mengadap laptop je. Dah la makan tak jaga lepas tu tak exercise pulak, memang lingkup!hahaha...

Kejap-kejap aku dengar si dia mati sakit jantung, kanser payu dara, darah tinggi dan macam-macam lagi. Paling aku takut kanser prostat. Aku laki maka kalau kena kanser tu...Almarhum zahir dan batin aku.Huhu...

Jagalah pemakanan kita sebab ia berkait rapat dengan kesihatan kita. Tadi aku dapat berita ada sorang ni meninggal masa aku tengah melahap tiga ketul ayam goreng kampung. Tersedak aku. Makan ayam goreng boleh dapat penyakit apa eh? Dah la berminyak..huhu...

Mood:Nasib baik aku tak bedal sekor ayam je tadi..fuhhh
Comments
3 Comments

3 comments:

  1. walau sselera kite besar.. kite kena kawal untuk kesihatan.. kalau nak jugak makan banyak, kena rajin senam so that paras kolestrol dapat dikontrol. ceh.. makcik cam doktor lak..:)

    ReplyDelete
  2. betul2...so mula dari sekarang..kita kena berdiet...caiyok2

    ReplyDelete
  3. fahmi makan kuat,patot perut ni one pack je dari dulu sampai sekarang?bila nak dpt six pack ni?hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...