Tanda-tanda itu semakin jelas...


Tengah hari tadi aku pergi kenduri kahwin. Macam biasa gaya aku. Semestinya kelihatan segak dan bergaya. Tidak kelihatan seperti budak form5. Tapi macam budak besar. Haha...Maka ada satu dilog antara ayah aku dan kawan dia yang membuatkan aku tertanya-tanya...

"Macam mana rate dewan ni sekarang eh? Not bad dewan ni..Kalau nak buat kenduri kat sini ok jugak..."

"Erm...tak mahal pun dewan ni dalam area rm**** je.. Tu lah, aircond dia pon boleh tahan sejuk..Aku nak buat kenduri anak aku minggu depan kat sinilah.."

Aku pun dengar je lah apa yang dorang sembang tu. Tapi aku terfikir kenapa ayah aku tanya macam tu? Sapa yang nak kahwin dalam family aku? Kakak aku? Ohhhh..mereka semua sudah berkahwin. Tinggal aku sorang je yang belum kahwin!!!

Yeahhh..tanda itu buat aku tersenyum sendiri. Adakah detik itu semakin dekat?Dengan siapakah? Ohhh..penat aku berfikir(poyo jap)..hahaha..

Ayuh kita renungi sekeliling kita. Ada tanda-tanda itu. Tanda apa aku tak tahu tapi kalau tanda-tanda untuk aku, aku tahu. Namun yang paling penting ialah kita renungi sekeliling dan hayati ciptaan-Nya. Bukti kekuasaan Dia. Kita tengok cermin pun dah kira kita menghayati ciptaan tuhan dah..

"Ohhh..hensemnya aku..Thanks Allah!! sungguh indah ciptaan kau ni."

Mood:Aku nak balik sekolah dah..berangan nak kahwin dulu supaya semangat nak belajar. Kalau malas, nak bagi bini makan apa nanti?hahaha
Comments
7 Comments

7 comments:

  1. kawin jgn lupe ajak..eh eh jangan lupe jemput

    ReplyDelete
  2. hahaha..jgn lupa ajak eh?apakah itu?kui3

    ReplyDelete
  3. laju je kalau bab2 ajak nih fahmi..

    ermm.. typing error. cintaan-Nya > ciptaan-Nya.

    cuba baca balik.

    ReplyDelete
  4. adehhh, yg tgk cermin tuu mmg xley blah r kn! haha

    ReplyDelete
  5. MF:haha..jom kahwin!!hahaha

    FI: jom tengok cermin ramai-ramai..hahaha

    ReplyDelete
  6. haha. "berangan nak kahwin dulu supaya semangat nak belajar. Kalau malas, nak bagi bini makan apa nanti?hahaha"

    ~ mcm tue pulak ea. :) ~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...