Temuduga Biasiswa Perubatan Mesir Zakat Kedah


Salam,

Bulan April dah nak dekat sampai ke penghujung. Masuk bulan mei ni dah mula sibuk dengan temudaga.(kalaulah di panggil untuk temuduga) haha.. Untuk Temuduga Biasiswa Perubatan Universiti Mesir oleh Zakat Kedah,insyaallah akan dipanggil untuk temuduga. Kata pegawai zakat tu la. Dia tak tipu kot.Haha..

Jadi entry yang pendek ni aku cuma nak berkongsi tips temuduga yang pegawai zakat tu bisik-bisik kat aku. Punya baiklah dia layan aku,aku pun tak faham. Mungkin semua orang dia layan macam tu kot?

Skema Pemarkahan

1)      Academic-25% (Aku dapat dalam lingkungan 20 macam tu je kot?) haha
2)      Salary-25% (RM3000 keatas,markah akan berkurang sedikit demi sedikit)
3)      Langguage-25% (Kena power dalam BM,BI, BA)
4)      Interesting-( Korang akan ditanya tentang isu semasa)

Soalan Spot

Seperti biasa korang akan ditanya berkenaan syllibus SPM. Terutamanya subjek Biology. Antara spot chapter yang dia bagitau aku ialah Trasport(F5), Inheritance(f5). Cukup la dua chapter aku bagi. Yang lain aku simpan. Haha..Jadi mulai sekarang masing-masing kena buat self-revision dah.

Setakat yang aku tau,ahli panel yang akan temuduga tu bukan calang-calang manusia. Doctor pakar jugak yang akan temuduga korang. Maka jangan nak main goreng jawapan ingat dorang tak tau. Haha..

Sampai sini je perkongsian aku hari ni. Aku harap mereka yang akan pergi temuduga tu,yang dah terbaca entry ni,doa-doakanlah kejayaan kita bersama. Bagi yang tak pergi,hanya baca saja-saja,doakan kejayaan aku.

Segala tips dan nasihat dari anda mengenai temuduga amatlah dihargai!

Semoga aku memperolehi Biasiswa Perubatan Zakat Kedah ini.Ameen...

Fahmi: Bukan senang orang nak bagi RM270 ribu kat kita kan?
Comments
3 Comments

3 comments:

  1. assalamualaikum..enta ada fb??sng sket nk borak2 pasal biasiswa zakat ni.. ana mnx jgk..tp xtau la trpilih ka dak..ble bg no tel??

    ReplyDelete
  2. wah byk tu, cam lagi byk dari MARA or JPA je..hehe

    eh, betul ke ade tny soalan BIO lagi.. igt dah bleh bungkus dah kitab2 kuning tu..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...