Silap tulis,ke nerakalah para blogger.



Menulis blog ini memang suatu perkara yang sangat menyeronokkan bagi mereka yang minat. Menulis blog juga boleh dijadikan sebagai medan untuk menjana pendapatan. Ramai yang kaya dengan blog,itu aku tak dapat menafikan. Namun begitu,ramai juga yang masuk neraka kerana blog. Tidak kurang ramainya juga yang masuk syurga kerana blog. Setuju? :D

Dulu aku sangat rancak dalam dunia blogging ini. Setiap hari paling kurang satu entry. Ini wajib! Sebab aku nak maintain traffik blog aku. Kalau blog dulu,mungkin aku leh join Projek 100 Blogger aku rasa.haha..
Tapi aku perasan,sesetengah entry yang aku hasilkan,sangat sedikit manfaat yang aku dapat berikan kepada para pembaca. Senang cerita, entry sampah la. Haha..

Aku bagi pembaca aku makan sampah, aku nak dorang jadi sampah ke? Nanti kalau sampah bersepah kat muka bumi ni, mesti aku akan dipersalahkan sebab aku menjadi salah satu ejen penghasilan sampah. Sampah ni walaupun ada gunanya seperti dijadikan baja kompos ataupun sebagainya,namun,dia tetap sampah!

Aku tak salahkan bloggers yang jadikan blog ini sebagai tempat luahan perasaan. Tempat menulis diari harian. tempat berkongsi cerita percintaan. Kisah suka dan duka. Perkongsian itu suatu perkara yang mulia!

"Mummyy..nak sikit najis baby?"

"Eeeee..apa pengotor sangat niii!!"

"Ehhhh..baby nak berkongsi je la. Sharing is caring kan?"

"Tapi benda tu najis. tak memberi apa-apa manfaat. Menjijikkan!"

"Tapi baby ikhlas ni Mummyy.."

Benda yang tak elok, yang membawa kepada keburukan, seikhlas mana pun kita nak share, tetap benda tak elok. Tapi kalau benda tak elok dan elok pun tak dapat nak bezakan, Anda tidak mumayyiz seperti baby diatas! :D

Anda memberi gossip artis kepada pembaca,pembaca akan sibuk dengan dunia artis. Tahniah anda berjaya melalaikan pembaca anda!

Anda hidangkan pembaca anda dengan kisah percintaan tidak halal anda. Tahniah,mungkin satu hari nanti akan ada adik-adik yang mengikut jejak langkah anda.

Anda menyajikan bahan jenaka yang melampau kepada pembaca anda. Harap-harap hidup mereka tidak hilang keseriusan dalam perkara yang perlu.

Begitulah seterusnya apa yang berlaku.

Berikanlah mutiara kepada para pembaca.:D

Fahmi: Aku nak nasihat diri aku. Menulislah dengan bijaksana. Menulis perkara yang memberi faedah kepada pembaca. Aku kagum dengan Abang Eq. Penulis yang bijak. :D
Comments
2 Comments

2 comments:

  1. yep..
    tp rase cam kurang sesuai je panggil sampah tu..
    kekadang menulis ni dpt ilangkan stress kite..
    kekadang bende yg remeh tu mungkin serius utk sesetengah org..
    ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin aku rasa entry aku sampah.tak mengapa kalau orang lain rasa tidak sampah.:)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...