Birthday 2012 : 5 Orang yang Tinggi Kualitinya

Bismillahirrahmanirrahim..

Sambil ditemani lagu "Number One For Me" by Maher Zain, aku mula menulis entry ini.

19 Mei 2012 yang lepas aku ada terlintas satu idea yang bagi aku cukup-cukup menarik. Setelah aku fikir panjang sikit,ok lahhh..Kita try idea ini. Kita tengok apa hasil. Boleh kata idea ini macam eksperimen jugak la. Maka,aku pun memulakan projek persendirian aku.

Bukak Facebook. Pergi ke Account setting. Aku tukar tarikh lahir aku dari 21 Mei kepada 21 Jun. Saved!

Tujuan aku buat benda ni satu je. Aku nak tengok siapa yang betul-betul ingat tarikh lahir aku. Kalau nak harapkan facebook, memang dah dapat beratus wish dah pada hari birthday aku tu tapi tahun ni aku nak kelainan sikit. Biar ucapan selamat dari mereka yang sedikit,tetapi berkualiti.

Maka pada hari birthday aku tu. Shuuuu~~~

Aku tidak memerlukan jari kaki sebagai support system dalam proses pengiraan bilangan mereka yang mengucapkan selamat kepada aku Cukup jari tangan sahaja.Haha..Alhamdulillah masih ada yang wish aku pada malam birthday aku. Kira orang pertama gitu la kan. Terima kasih kepada orang pertama. :)

Terima kasih juga kepada Kakak-kakak aku yang wish aku. Mereka juga antara golongan yang tidak logik lupa tarikh lahir aku. Sebab mereka darah daging aku. Alhamdulillah semua dari mereka telah wish aku.

Cuma tahun ni ada sedikit kekurangan. Sehingga hari ini aku tidak dapat ucapan selamat dari bonda aku yang tercinta. Biasanya kalau mak aku ada lagi,dia akan wish sehari atau dua hari lambat. Sebab apa? Sebab dia terlupa. Itu biasa la kan? Haha.. Comel sungguh mak aku ni. :)

Ni hadiah birthday aku untuk tahun lepas. Mak aku semangat pergi cari dengan kakak aku kat Metro Kajang.



Ok,cukup-cukup la cerita pasal mak aku. Takut nanti orang cakap apa. Nanti ada pulak orang bagi nasihat salah cara kat aku,nanti aku pulak yang terasa. Macam ada terjadi kat Facebook semalam. Kan dah kena Fire dengan aku! Haha..

Pengajaran yang aku dapat dari idea aku ni :

Aku dapat kenal mereka yang benar-benar merasa kehadiran kita dalam hidup mereka. Lagi satu, aku kena belajar untuk ingat tarikh lahir mereka yang aku sayang. Tarikh je pun,takkan takleh ingat kot?

Tarikh bukan sekadar tarikh tetapi ia mempunyai nilai ingatan yang sangat tinggi. :)

Dalam tandas pun boleh tengok bola? Tekan SINI

Comments
3 Comments

3 comments:

  1. smart gile projek giga mega ko tu.. nnti ana nak wat gak la. nk tgk camne.

    ReplyDelete
  2. nampaknya tahun ni ramai yang buat camtu, and me too :D

    btw, belated sanah helwah (hehe baru tahu nii lalala~) may Allah bless, may Allah ease you. Jadi anak soleh selalu ye!

    ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...