Ini Sejarah Dia

Tersebutlah kisah...

Aku hanya sebuah papan kekunci yang buruk,lusuh bahkan sudah tidak bernilai. Aku sering termenung. Apa nasib aku di hari mendatang. Aku tak ingin pengakhiran aku sebegini. Aku tak nak mati dalam kehinaan. Belum ada apa-apa sumbangan telah aku buat. Apa aku boleh lakukan?

Tetttttt...Apa punya syahdu muqaddimah dia. Jom aku cerita sejarah pembukaan blog aku ni.

Dulu aku masuk dalam dunia blog ni untuk aku nak kongsi kisah-kisah hidup aku. Apa yang berlaku disekeliling aku. Jiran aku bertengkar, cikgu aku merajuk atau kawan aku mati. Semua aku cerita. Aku selitkan sikit-sikit pengajaran yang boleh diambil dari kisah-kisah tu.

Satu hari aku terfikir(ada orang buat aku terfikir) kemana sebenarnya aku nak bawa pembaca-pembaca blog aku tu. Asyik dengar aku merapu je, apa dorang dapat. Sekadar cerita-cerita hidup aku je yang aku boleh kongsi. Dah nama blog tu Cerita Fahmi tak kan la aku nak pergi tulis pasal Cerita Mamat lain? Haha..

Setelah buat solat istikharah 3 malam berturut-turut(sepatutnya buat laa) aku pun buat keputusan untuk buat blog baru. Aku nak luaskan lagi skop penulisan aku. Aku nak besarkan lagi tanah jajahan aku. Aku nak luaskan lagi pasaran penulisan aku. Semua lapisan masyarakat boleh baca.(ini impian) Mana tahu satu hari Najib Razak masuk blog aku, baca entry siap komen lagi!! Whooaa!!

Pada mulanya memang sedih kot nak tinggalkan blog cerita fahmi aku tu. Follower dah berjuta dah (follower tak ada bawa makna apa-apa dan berjuta tu merupakan satu penipuan yang dahsyat!!) Tapi aku tabahkan juga hati ini. Demi masa depan yang lebih cemerlang. Haha..

Aku nak tengok follower blog cerita fahmi aku yang beriban tu follow blog aku sebab apa. Sebab aku hensem? (perasan) ataupun sebab penulisan aku. Kalau follow sebab rupa paras komfem haram sorang taknak follow blog aku kan? haha.. Baik follow blog abg Muaz Faris kita. Lagi berbaloi. Kan kan kan? haha..

Maka aku nak seru balik kepada mereka yang follow blog cerita fahmi aku sebab tertarik dengan penulisan aku. Aku cabar korang follow balik blog ni. Cabar tu, ganas tak? Haha.. Walaupun penulisan aku tak ada la macam sasterawan negara tapi sokonglah aku. Tiba-tiba minta simpati~

Kenapa Minda Fahmi?

Apa akan jadi bila papan kekunci yang buruk digunakan oleh tangan yang diransang oleh minda yang hebat? Whoaa!!

Fahmi: Kenapa aku rasa entry ni aku banyak cerita pasal blog lama aku? Shhhuu~
Comments
3 Comments

3 comments:

  1. sebab saya follow any blog,
    he wrote something to ponder...
    rupa tongkang pecah, macam hugh grant ker,
    tulis macam tak reti eja, serius laju tekan pangkah.

    ReplyDelete
  2. gdluck bro..aku pn ada myimpan niat macam tu..
    hehehe..nak semua orang baca penulisan kita.


    p/s:jum tlg komen dan like entry nie GADGET IMPIAN SAYA

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...