Aku tak sesat tapi kau?


Entry kali ini mungkin akan menyentuh sensitiviti sesetengah pihak. Maka ambillah sebagai gurauan ringan yang berisi.Hehehe..


"Cikgu, saya nak mintak maaf mintak halal selama saya belajar dengan cikgu ya.."


"Kamu nak pindah pergi mana ni?"


"Saya pindah perlis cikgu."


"Wahhh..senang la kamu lepas ni ye."


"Kenapa cikgu?"


"Lepas ni kamu tak payah doa qunut dah. Tak payah solat sunnat sebelum solat jumaat, tak payah doa lepas solat, tak payah wirid lepas solat dan senang cerita semua tak payah dah la..haha"


"Dengar cerita baca yassin buat tahlil pun tak boleh cikgu. Katanya bidaah. Semua bidaah sesat. Apa yang rasulullah tak buat,tak boleh buat."


"Haha..kalau macam tu lepas ni cikgu nak datang sekolah naik unta lah..Rasulullah tak bawak kereta. Takut pulak ustaz dihukum sesat.hehehe"

"Hai!!nama saya unta."

Comments
5 Comments

5 comments:

  1. hehe sangat mendalam gurauan ini..menusuk kalbu..hehe

    ReplyDelete
  2. fahmi..jgn la pindahhhhhhhhhh..huwaaaaa..(hahaha)

    ReplyDelete
  3. babuun ko. blah la. pindah2

    ReplyDelete
  4. khal tamar kim salm..

    ReplyDelete
  5. kelakar giler lah!!!!!hahahahahahahahah XD

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...