Tips Berjimak

"Sebelum kau bernikah ni..Aku nak cuba dengar hang baca al-fatihah boleh?"

Maka bacalah si pengantin lelaki Al-fatihah dengan bacaan ala-ala syeikh Masyari Ar-Rasyid...

"Mengucap hang reti kan? Tak kan hang tak reti kott.."

Semua orang tengah tertunggu-tunggu majlis akad nak mula. Si ustaz ni banyak tanya pulak dah..Semua orang dah mula resah...

"Sebelum aku nak mula ni,soalan akhir untuk anda..cepumas punya ni.."

Isshhh..panjang cerita betul ustaz ni...

"Hang try baca Doa berjimak sat.Ustaz nak dengar..."

Semua terdiam...Sekali dengan saksi para wali semua diam. Memang cepu mas.Dalam hati,bukan pengantin je tak tau ustaz,saya yang dah beranak 14 ni pun tak hafal lagi..huuuu...

Haaa...Hari ni aku nak jadi pakar rumah tangga pulak. Siapa sudi dengar aku bercerita,silakan terus bertapa dan ternganga dengar aku cerita..Jadilah pendengar(pembaca) yang baik..hehe..

Antara punca berlakunya keruntuhan moral zaman kini ialah apabila sepasang suami isteri berjimak dengan bersungguh-sungguh tanpa membaca doa terlebih dahulu.(Ada orang tak bersungguh-sungguh ke?)

Aku bukan main cakap ni brader sister sekalian...Ada ustaz tu bagi ceramah. Aku pun dengar lah.Ada satu bahagian ni, dia bagi hadis ke ape tah. Aku tak ingat dah atau masa dia cakap aku dok layan sms kat hp tapi lebih kurang macam ni lah...

"Bila dua orang berjimak tanpa membaca doa maka syaitan akan berdiri di atas zakar lelaki(yang sedang berdiri) dan turut sama bersetubuh bersama dengan si isteri."

Hasilnya,lahirlah generasi insan-insan rabbani?Bukann!!lahirlah generasi insan-insan syaitoonnn...Sebab apa? Sebab si iblis dok tumpang sekaki dengan kita la. Sebab tu kalau anak besar jadi macam hantu raya. Muhasabah balik...

"Ohhh..10 tahun lepas aku bersetubuh dengan isteri aku, tapi aku lupa baca doa..."

Paling kurang, pakcik,makcik, kakak,abang dan adik-adik sekalian kalau tak tahu atau tak hafal,bacalah bismillah. Bacalah doa apa-apa pun. Ayat qursi pun boleh pakailah...Aku malas nak bagi doa tu kat sini. Kalau kita tak nak anak kita jadi anak-anak syaitan, jom kita usaha sikit. Bukan apa pun,pergi google dan search. kompem dapat..haha

Semoga ilmu yang sikit ni kita dapat amal bersama...Aku lambat lagi kot..hehehe=p

Selamat Maju jaya!!

Mood:Kenapakah aku sudah mula berbicara tentang perkara sebegini?Adakah ini suatu petanda?Haha..
Comments
12 Comments

12 comments:

  1. HAHAAHAHAH...
    cemerlang lah entry ko ni bro..
    uhhuhuuh :)

    anyway, nasighat yg bgus, klu nk start tu, jgn main teruuuuuuuus jerk..
    ada tertibnya..
    selalu terjadi kt pengantin baru yg muda2 ni..
    :)

    ReplyDelete
  2. huhu..ilham semua datang dari allah derr.semoga kita dapat ambil manfaat bersama.sebar2kan lah terutama kepada pengantin baru..haha(hari ni hari ahad,mesti banyak kenduri)hehe

    ReplyDelete
  3. kalau terlupa baca doa makan, ada doa khas untuk dibaca bila dah termakan tanpa baca doa. tapi kalau yang ini cam mna ek? reverse balik, then baca baru, continue? heh?

    ReplyDelete
  4. Letak la kertas manila yg tulis doa tu kat depan katil,stiap kali nak ehem3 mesti terbaca..hehe..

    ReplyDelete
  5. Bukan lucah..ilmu ni..tak ada perkataan lucah kan?hehe

    ReplyDelete
  6. ohoiiii gatai nak kawin sgt ke fahmi oiii..ape motif ko letak gambar katil tu!!!! ahahhahaha!!! gile. okey, nnt aku nak hafal doa tu jugak!!ekekekekeh

    ReplyDelete
  7. ini bukan lucah tapi menunjukkan islam itu lengkap dlm semua perkara termasuklah saat korang nak buat projek..entri yg bagus.. :)

    fahmi..petanda apakah? :PP

    ReplyDelete
  8. Aesya:gmba katil tu tak ada maknanya..sbegai penyedap rasa je.hahahahaha..kau kena hafal weyh,ak tengok mcm tarikh kau dah dekat je..jgn lupa jemput aku..haha

    ReplyDelete
  9. Adibah:yup,penyataan yang tepat.islam itu menyeluruh.=)

    Petanda apa eh?lalala~

    ReplyDelete
  10. teringat kursus kawen utk pengantin muda, ustaz cakap,

    'yg tak penah tgk rambut bini selama ni, bila nampak rambut bini malam pertama, mula bernafsu jgn pakai terkam je. yg bini, ingatkan laki baca doa. kalau tak nanti kelua anak yg keje menangis pagi ptg siang malam, setan punya DNA'

    hohoho

    somehow this entry reminds me of all the talk. quite geli, but thats reality :)

    ReplyDelete
  11. Thaiyibah:mcm best je kursus kawen..nak pegi jugakk!!!hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...